Uyum Sıkça Sorulan Sorular

Hızlı Ürün Bulucu

Bir kategori veya alt kategori seçin

Sıkça sorulan sorular ve cevapları

Uyum yönetimi sistemimizle ilgili sorularınız veya fikirleriniz mi var? O halde lütfen SSS’a bakın veya B. Braun Grubu Uyum Ofisi ile temasa geçin.

İş Etiği Kuralları nedir?

İş Etiği Kuralları, dünya genelinde tüm B. Braun çalışanları tarafından bağlı kalınması gereken on ilkeden oluşur. Bu ilkelere uymak, her açıdan “uyum”un, örneğin yasalara uygun davranışın en sağlam garantisidir. İş Etiği Kuralları ticari personelden Yönetim Kurulu üyelerine kadar tüm çalışanlar için geçerlidir.

İş Etiği Kuralları B. Braun için neden gereklidir?

Sorumlu bir aile şirketi olarak, B. Braun adı yasal ve etik açılardan kusursuz davranış ile eşanlamlıdır. İş Etiği Kuralları kapsamında, B. Braun tüm çalışanlarını yasalara uygun davranmaya zorunlu kılar. Bu çerçeve, yasalara uygun davranışın ana hatlarını sağlar. Ayrıca, diğer ülkelerde de iş etiği kuralları köklü bir gelenektir ve mevcut yasal ve sosyal kuralları tamamlayan yararlı bir ek olarak görülürler. Almanya’da ‘Alman Kurumsal Yönetim Yasası’ şirketleri ve çalışanlarını tüm dahili ve harici kural ve yönetmeliklere uymaya mecbur eder.

İş Etiği Kuralları hangi esasa dayanır?

Grup Stratejisi uyarınca Yönetim Kurulu tarafından B. Braun’un çalışmalarında uyulması gereken on ana hat belirlenmiştir. Bunlardan biri, uyuma gönüllü bağlılıktır. Bunun temelinde yatan koşullar, esasa ilişkin ve uluslararası geçerli yasalara dayanan İş Etiği Kuralları kapsamında belirtilmiştir. Yani, İş Etiği Kuralları yasalara uygun davranışın temelini oluşturmaktadır. Elbette çalışanlar aynı zamanda bulundukları ülkenin yerel yasalarına da uymak zorundadırlar.

Uyumla kastedilen nedir?

Uyum esas olarak mevcut yasal koşullara uymak demektir.

İş Etiği Kuralları’na bağlı kalmak uyumu güvence altına almak için yeterli midir?

İş Etiği Kuralları çerçevesinde ortaya konmuş olan ilkeleri takip eden herhangi bir B. Braun çalışanı kendi çalışma ortamının koşullarına uygun hareket edebilir. Ancak, bu on ilkenin tüm olasılıkları kapsaması mümkün değildir. Bu nedenle, yerel Uyum Yetkilileri çalışanlardan gelebilecek  sorularla ilgili onlara her an yardımcı olmaya hazırdır.

İş Etiği Kuralları unsurları pratikte nasıl uygulanır?

İş Etiği Kuralları B. Braun kapsamındaki herkese ulaştırıldığı gibi, çalışanlara ayrıca bu konuda özel eğitimler de verilir. İş Etiği Kuralları’nın doğrudan ve anlaşılır şekilde iletilmesi için geniş kapsamlı bir program hazırlanır ve sunulur. Buna ek olarak, yerel Uyum Yetkilisi ve istenirse yerel Uyum Komitesi’nin bir üyesi de İş Etiği Kuralları ilkelerinin uygulanmasında yardımcı olacaktır.

Uyum veya uyumsuzluk iş performansını nasıl etkiler?

Yasal ve etik açılardan kusursuz davranış, B. Braun’un tüm iş ilişkilerinin temelini oluşturur. İş Etiği Kuralları, söz konusu ülkenin yasal ortamında bu gönüllü taahhüdün bağlayıcı çerçevesini oluşturur. Bu şekilde, uyum da sürdürülebilir iş performansının temeli olarak kendini organizasyon düzeyinde gösterecektir. Buradan anlaşılacağı üzere, uyum, olumlu iş gelişmeleri için belirleyici bir faktördür.

Çalışanlar İş Etiği Kuralları’na uygun hareket ettiklerinden emin olmadıkları bir durumda ne yapmalıdır?

B. Braun’un açık iletişim kültüründe, yöneticiler çalışanlara İş Etiği Kuralları’nı uygulamakta yardımcı olmaya teşvik edilir. İş Etiği Kuralları’na uyma konusunda şüphesi olan çalışanlar, öncelikle kendi amirlerine danışmalıdır. Bunun üzerine hala şüpheleri devam ediyorsa, yerel Uyum Yetkilisi’ne danışabilirler.

Bölgelerindeki bütün süreçlerin kurallara uygunluğundan emin olamayan B. Braun çalışanları ne yapmalıdır?

Belirli bir bölgedeki proje ve faaliyetlerin B. Braun Uyum Yönetimi Sistemi ile çeliştiğinden şüphelenen çalışanlar, her an yerel Uyum Yönetimi temsilcilerini arayabilir veya e-posta gönderebilirler. Sorgular ve bildirimler dahili posta yoluyla da gönderilebilir. Kuşkusuz tüm sorgular son derece gizli tutulacaktır.

İş Etiği Kuralları’nın bir veya daha fazla maddesini ihlal eden çalışanlara ne yapılır?

Her bir karar olay bazında, bireysel koşullara dayanarak verilir. Her ihlal takip edilir.

B. Braun’un sağlık profesyonelleri ve sağlık kuruluşları ile etkileşiminin temeli nedir?

İş Etiği Kuralları ve rehber ilkelerimizde belirtildiği üzere, dünya genelinde tüm iş uygulamalarımızda en yüksek davranış standartlarına uygun hareket ederiz. Yasa dışı ve haksız kazanç ve çıkarları ne kabul eder, ne de başkalarına sağlarız. Sağlık profesyonelleri ve sağlık kuruluşları ile tüm etkileşimimiz, Global B. Braun Grubu içinde ve dışında dürüstlük, adalet, sürdürülebilirlik ve şeffaflığı da içeren etik standartlara dayalıdır.

Çalışanlar İş Etiği Kuralları veya uyum konularındaki sorularını kime yöneltmelidir?

Bu konularda soruları olan B. Braun çalışanları bir üst amirlerine veya yerel Uyum Yetkililerinden yardım isteyebilirler. Uyum Yönetimi Sistemi sorumlu kişileri ile iletişime de geçebilirler.

İhbar sisteminde bildirim nasıl oluşturulur?

Uyum Ofisi’ne bildirimler çeşitli şekillerde yapılabilir. Posta, telefon ve e-posta, olası yöntemlerdir (iletişim bilgileri). Tüm bildirimlerde aşağıdaki soruların eksiksiz cevaplanmış olması gerekir:

  1. Kim? Bir bildirimde, göndericinin kimliği açıkça belirtilmelidir. Etkin bir diyalog ancak göndericinin kimliği kolaylıkla saptanırsa kurulabilir. İmzasız bildirimlerle ilgili bir istisna bu soruların sonunda açıklanmıştır.
  2. Ne? Bir bildirim, o bildirimin dayandırıldığı olguların belirlenebileceği şekilde formüle edilmiş olmalıdır. Lütfen unutmayın ki Uyum Yetkilileri her olayda tüm olguları öğrenmeye ihtiyaç duyarlar.  Bazen daha fazla bilgi de gerekebilir, bildiriminizi isimsiz olarak göndermemeniz böyle durumlarda size ulaşılabilmesi açısından yararlı olacaktır. Bir bildirimde uygun kaçmayacak bilgiler için “Hangi konular ihbar sistemi ile bildirilmemelidir” bölümüne bakınız.
  3. Ne zaman? Sorumlulukların ve olayla ilgili başka konuların doğru belirlenebilmesi açısından, olayların tam olarak ne zaman gerçekleştiğini açıkça belirtmek önemlidir. Bildirimler gecikmeden yapılmalıdır (genel anlamda bir iki gün içinde). Uzun süre önce gerçekleşmiş olaylarla ilgili fazla bir şey yapılamaz.
  4. Nerede? Bildirimde bulunduğunuz yeri olabildiğince açık belirtmelisiniz; lütfen söz konusu ülke, konum, tesis, divizyon ve departmanı mümkün olduğunca belirtin.

İsimsiz bir bildirim nasıl yapılabilir?

İsimsiz bildirimler, yukarıda açıklanan düzenden farklıdır. Bildiriminizi isimsiz yapmak istiyorsanız, lütfen kimliğinizin belirlenmesini önleyecek, örneğin takma bir isimle açmış olduğunuz bir e-posta hesabı kullanın, özel e-posta hizmetlerinden birini kullanarak bunu kolayca yapabilirsiniz.  Bildiriminizi yazarken NE sorusuna (yukarıdaki 2. Madde) odaklanın. Yer ve zamanla ilgili detayları kimliğinizin belirlenmesini zorlaştıracak veya tamamen engelleyecek şekilde, dikkatle seçmelisiniz.  Ancak, yine de daha fazla bilgiye gerek duyulabilir, bu nedenle o anonim e-posta hesabınızı düzenli olarak kontrol ederek temasta kalmanızı rica ederiz. İhbar sistemi dahilinde iletilen bildirimlerle ilgili tüm bilgi ve kişisel hakların olabilecek en üst düzeyde korunacağını garanti ederiz. Desteğiniz için şimdiden çok teşekkürler!

Hangi konular ihbar sistemine bildirilmemelidir?

İhbar sistemi uyum ve B. Braun’un İş Etiği Kuralları ile ilgili sorunlara açıklık kazandırma amacına hizmet eder. Eğer birisi bu sistemi kişisel veya politik nedenlerle bir B. Braun çalışanına karşı suçlamalar veya şikayetlerde bulunmak için kullanırsa, bu sistemi kötüye kullanmak olur. Böyle durumlarda sistemi kötüye kullananlar hakkında işlem yapılabilir.

 

İrtibat: B. Braun Uyum Departmanı (Türkiye)
E-mail: compliance.tr@bbraun.com
www.bbraun.com.tr
B. Braun Medikal Dış Ticaret A.Ş.
Maslak Mah. Sümer Sok.
No:4/54 Sarıyer 34485 İstanbul